Cateva recomandari gustoase pentru un mic dejun sanatos

Cine se trezeste de dimineata, ia cel mai bun mic dejun acasa!

Recunoscut, pe buna dreptate, ca fiind cea mai importanta masa a zilei, obiceiul acesta sanatos ne poate mari (de sine statator) randamentul zilnic cu 30%.

Asa cum era de asteptat, corpul are nevoie de vitamine si minerale pentru a incepe zilnic sa functioneze.

Iar gratie micului dejun, organismul isi ia in voie nutrietii de care are nevoie intreaga zi.

Respectiv o cantitate considerabila din necesarul de fier, calciu, vitamina B.

Si atunci, nu-i de mirare ca la 30 – 60 minute de cand suna ceasul desteptator, e recomandat sa servesti un mic dejun bogat in fibre, vitamine si minerale.

Cu atat mai mult cu cat un mic dejun echilibrat stimuleaza metabolismul (sprijinind mentinerea unei greutatii corporale constante), imbunatateste capacitatea de concentrare si memoria, da o stare de buna dispozitie.

Te provoc la un exercitiu de sinceritate…

Nu-i asa ca atunci cand sari peste micul dejun, ai tendinta de a manca mai mult la masa de pranz? Cumva, pentru a compensa.

Unde mai pui gustarile dintre mese? Dintre cele mai nesanatoase, adesea.

Si daca tot am deschis cutia Pandorei, ce-ai zice de cateva propuneri, deopotriva gustoase si sanatoase, pentru un mic dejun ca la carte?

Andreea Ibacka, mic dejun cu President 21

1). Ochiuri prajite in rondele de ardei gras.

Andreea Ibacka, mic dejun cu President 04

A.k.a. o portie de proteine cu continut de grasimi bune.

Curcubeu pe cerul gurii, garantez!

Mai ales in compania unor rosii cherry si catorva ciupercute, toate trase la tigaie…

2). Prosciutto crudo, servit cu paine intermediara (cu tot cu seminte) si unt. 

Andreea Ibacka, mic dejun cu President 05

Carevasazica, o gustare in stil italian, care sa ne poarte intr-o calatorie a gusturilor.

Apropo de unt, ar fi util sa stii ca acesta:

  • Este o sursa de colesterol bun;
  • Este cea mai usor absorbabila sursa de vitamina A (sprijina tiroida si sistemul cardiovascular);
  • Este bogat in antioxidanti (inclusiv vitaminele A si E si seleniu, protejand impotriva bolilor de inima si a cancerului);
  • Este o sursa buna de vitamina K2 (ajuta la construirea unui sistem osos puternic, previne aparitia cariilor dentare);
  • Ofera o senzatie de satietate, care poate reduce pofta de mancare.

Iti recomand PRÉSIDENT, un brand care imbina traditia si experienta cu ingrediente de cea mai buna calitate.

Cu o varietate de retete disponibile, cu siguranta vei descoperi una precis pe gustul tau.

Fie el unt clasic (82% grasime), unt cu sare de mare, unt light (40% grasime), unt nesarat (reteta originala, cu 82% grasime) sau, cireasa de pe tort, unt cu ciocolata.

Acesta din urma (disponibil in editie limitata) e un desert savuros din cale afara.

3). Fructe proaspete (pentru vitamine si minerale) si cereale integrale (carbohidrati).

Andreea Ibacka, mic dejun cu President 03

4). Suc de portocale, proaspat stors (alta sursa delicioasa de vitamine).

Andreea Ibacka, mic dejun cu President 01

Credit foto: Bogdan Zop.

P.S.: Asocierea micului dejun cu un mediu familial, sporeste probabilitatea de a repeta experienta.

Cu alte cuvinte, bucataria din dotare ramane spatiul cel mai potrivit primei mese a zilei.

  • Share pe Facebook
  • Google+
  • Twitter
4 comentarii despre "Cateva recomandari gustoase pentru un mic dejun sanatos"
  1. De cand am invatat sa fac ochiuri perfecte fara ulei, acum mi-e mai usor sa mananc un mic dejun buuuuun di tat!!!!
    Si eu tot President folosesc mereu. E untul meu preferat! Yummmmyy!

Trimite comentariul tău

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *